onsdag 15. august 2007

Tillbaka......


....efter vår lilla minisemester, kan man
konstatera att allt inte blir som man tänkt.......

Maken kände sig inte helt frisk men
åkte ändå till Stockholm med inställningen......
JAG ÄR INTE SJUK.....JAG ÄR INTE SJUK.......
Måste säja att han var strong i alla fall. Vi shoppade, turistade....
han fullproppad med alvedon.......Skansen, Vasamuseet,
Nordiska museet, Gamla stan m.m, innan
han hamnade på akuten med lunginflammation..........

Kanske det är lurt att känna efter och ta kroppens
signaler på allvar............hur tråkigt det än må vara...............

Fick några saker med mig hem i alla fall.
Tavlan överst i inlägget, har jag sett på Zanz, här hemma.
Blev så glad när jag hittade den och zinkampeln på Tiffany,
till ett mycket överkomligt pris.
.
Har använt vanligt bomullssnöre på mina tavlor,
men nu ska jag byta ut dem mot linsnöret jag köpte på
Skansen. Jeg fant, jeg fant..........

Hittade också en mysig affär i Gamla stan
som heter "Kungens lilla piga" Där kunde jag inte
motstå den här röd/vit randiga kudden från
Nyblom o Kollen. Den ska få pigga upp vårt tråkiga
arbetsrum.

Söta lavendelkuddar fick följa med hem........

Nu har döttrarnas kusin flyttat hem till Sverige
igen efter säsongsarbetet han haft på Tusenfryd.
Nu kan jag börja inreda gästrummet, det ska bli
mitt lilla pysselkrypin. Fast det får bli i morgon, känner
fortfarande av 50 mils biltur i kroppen. Jag är inte van
att köra så långt själv, men maken var inte i form att
sitta bakom ratten.

I dag har jag haft planläggningsmöte i Kulturskolan
där jag jobbar. Det ska bli roligt att komma igång
och träffa mina sångelever igen efter ett långt sommarlov.
Börjar lite lungt med en undervisningsdag
nästa vecka innan allt brakar loss veckan därefter.......
Kommer att bli en spännande år med många nya utmaningar.
Vi ska bland annat sätta upp Snödrottningen av H C Andersen.
Jag fick alla hans sagor när jag var sju år gammal och blev
så facinerad av den lilla rövarflickan i Snödrottningen,
hon med sin vassa kniv..........
Fick en riktig "Flashback" idag när vi gick igenom handlingen.
Tänk att jag fortfarande, efter 35 år, kan
känna spänningen jag kände när jag läste den.....häftigt!!!!!!

Nu först, ska jag pyssla om sjuklingen och så ska jag kosa
mig med era bloggar resten av kvällen.
Klem!

9 kommentarer:

Stina sa...

Jättefint, alltihop.



Men du, vilken tur att ni hann. Ja, ibland blir man panikslagen alltså. Kramis

Skatan sa...

Jag håller tummarna i morgon för dig och borrandet : )

Heja tjejen!!!

Karin Krut sa...

Jösses! Han var tapper måste jag säga :) Synd att det blev sjukligt. Dina fynd är jättefina. Ska själv till Stockholm i helgen kanske jag ska passa på att titta in på affärerna du har varit. Jag ska dock ha en 14-åring (kille) med mig och han är inte jätteimponerad av inredningsaffärer ;)
Kram Karin

Färjtorp sa...

Du hade också fina fynd med dig hem från er resa. Alltid kul med nytt. Ha det bra.
Kram Johanna.

Nygammalt sa...

Så mycket fint du hittade. Synd bara att din man blev sjuk, det är ju så typiskt. Förstår om du tyckte det var jobbigt att köra så långt själv, men vad gör man.
Hoppas du tar en stund för dig själv till och från jobbet nån dag när du har ork.
Kram.

På min gatan i stan sa...

Men vilka fina grejer!!! :-)

Å stackars mannen! Lunginflammation och allt! Hua! :-(

Kram Martina

Anonym sa...

Tusen tack!
Men stackars karlen din, hur mår han? Luginflammation är verkligen inte roligt.
Vad fina saker du hittat, gilla stolsdynan skarpt.
Mina syskonbarn är begåvade med sångröster två har gått på musikgymnasium i Helsingborg och en sjunger i gospelkör och är alltid bokad på bröllop. Mina systerdöttrar sjöng på vårt bröllop, vilket blev väldigt uppskattat!
men jag sjunger som en skrabba!! fniss men Matilda tycker om mig ändå när jag sjunger, när trollmor har lagt de elva små trollen som min mor sjöng för mig och min syster för hennes barn. Nu har jag snart skrivit en hel roman....
Ha en helt underbar dag!
Kram Bodil.

Amoroso sa...

Åh tack snälla du för tipset!! Jag måste säga det igen- dina tavlor är verkligen såååå otroligt fina! Bloggvärlden är verkligen trevlig, gud så mycket inspiration man får!!!

Lina sa...

Vad ni hunnit med! Ja ibland bör amn nog lyssna på sin kropp mer än vad man gör! Fast att det är trist ibland! Vilka fina saker du köpt!! Tack för besöket på min blogg och varmt välkommen tillbaka!!