lørdag 4. august 2007

I dag....


är det städdag, jättetråkigt, men ack så nödvändigt....... !!!!!!
Men klarar inte att helt hålla mig borta från mitt pysslande.
Jag har fixat till en vägg i vardagsrummet. Är inte
färdig, men mormors bonad har fått en hedersplats.
Jag tycker jättemycket om den och så har den ett ordspråk som
tål att tänkas på........

Gamla bonader är så flotta, tycker jag.
Jag har också fått många fina broderade dukar som
mormor har gjort. Mormor tyckte mycket om
att brodera och det är kära saker att ha kvar efter henne.

Min nya tekopp från Duka......
Vi avslutar ofta dagen med en kopp te. Det är fint att
ha några rutiner som känns avslappnande och mysiga
tillsammans i en stressig vardag.
Så skadar det ju inte att de passade sååå fint tillsammans med
min lilla lykta från Lisbeth Dahl och "kosefilten"


Jag fick en trevlig överraskning i dag också.
En väninna tittade in och hade med sig olivolja
från Italien. Tusen tack, det var jättesnällt!

Vad vore tillvaron utan olivolja, vitlök, lime och kärlek.........?

I kväll ska jag klippa och klistra.....(tycker scrappa är så fult ord)
Ska göra en sida från yngsta dotterns konfirmation.
Har kosat mig rejält i hobbybutiken och hittat en massa fantastiska
papper bla. de här toilemönstrade arken.

Nu ska jag kosa mig med alla era inspirerande bloggar!
Klem!

6 kommentarer:

Amoroso sa...

Åh Elaine, tack för tipset! Nu var jag tvungen att googla på Leo Buscaglias, och blev jättesugen på att köpa Sagan om lövet Fredrik. Det är så vackert med den litterära skildringen av söner och fädrer.
Läs gärna mitt tidigare inlägg om passionsfrukten, en bok i samma stuk som Leo Buscaglias tycks skriva! I Passionsfrukten lär Bos pappa honom om Vetandets hus, ett stycke som är så vackert och rörande!!

Föresten, vilka underbara hobbyark! Finns det någon chans att se vilka märken de är, så man kanske har chans att införskaffa den via någon webbutik eller så? Jag älskar toile!

Och sist men inte minst håller jag med dig- "Vad vore tillvaron utan olivolja, vitlök, lime och kärlek.........?" Ha en underbar lördag, förhoppningsvis med alla dessa "ingredienser"!

Karin Krut sa...

Hej Där! Vilka fina bilder. Bonaden var jättefin.
Karin

Elaine sa...

Hej Amoroso!
Tack själv för tipset om Passionsfrukten. Jag är alltid på utkik efter en bra bok så det blir bilioteket nästa.
Håller på att samla ihop ett gäng böcker till vår två veckors Kretatur till hösten. Mitt handbagage innehåller som regel många kilo böcker som jag ska ligga under ett tamariskträd och gotta mig med.......

Visst är det vackert med toile. Hittade mina ark på Panduro, men du hittar dem också här: http://www.scrapbour.com/gallery/files/COLLECTIONS/TOILE

Klem Elaine!

Interiørhuset sa...

så vakkert du har gjort det hjemme hos deg. Ser at du har de nydelige bildene som jeg har...de i zink=)

de hobbyarkene var kjempe flotte...det er noe helt spesielt med toile mønster.

Betty sa...

Vad skådar mitt öga , finns det toilemönstrat s.papper ? Tänk det bakom en svartvit bild i en ram. Tack för tipset , blev jätteglad hoppas nu bara det finns i vår scrapbutik här i sta´n.
Kram på dig , Betty

Ankan sa...

Å, vad mycket vackert det fanns här! Jag gillar de där pappersarken, de är jättevackra!