mandag 6. august 2007

Mer loppis i egna gömmor.....


I dag dristade jag mig ner i makens hobbyrum,
innerst längst ner i källaren. Där är det bara rot
(tycker jag) och vanligtvis håller jag mig långt därifrån.
Kom på att vi för några år sen, ställde in ett par lådor
där till förvaring.
Vad hittar jag, om inte en jättefin potatiskorg. Klart att
den ska få komma upp och se dagens ljus.

Förstår inte hur jag har kunnat packa ner den här
lilla söta, gamla kannan. Jag vet att maken
ockå var med och packade så jag skyller på honom.................
Burken med lock passar jättebra til en liten blomma,
inte kan jag låta den ligga kvar i källaren.

En annan sak jag glömt att jag hade, är den här hyllan.
Den har nog varit en överdel till en skänk en gång i
världen. Tänk vad man kan hitta i sina egna gömmor......
Nu kliar det i fingrarna efter att få ta fram målarpenseln igen.
Skulle nog ta ett tag med målarfärg på väggarna
i källaren också, men...........ni får blunda, det gör jag.
Finns så mycket trevligare saker att prioritera.

Till sist "fyndade" jag det här settet. Tror det är en
gammal klädborste och, kan det vara något att
hänga hatten på ? Någon som vet?
Jag tyckte det var charmigt i alla fall..........

Ville bara visa min gamla furuhylla, vad bra den blev
med lite färg. Jag var SÅ trött på mina furumöbler
och inte kunde jag tro, att det faktiskt skulle kunna gå att
tycka om dem igen................
Har fortfarande en del möbler som jag måste blunda när jag går förbi,
men är på god väg. Nästa insats är i hallen.....den ska få genomgå......

Till helgen ska jag och maken på Stockholmstur.
Vi gläder oss jättemycket! Försöker varje år komma iväg
och få några dagar för oss själva.
Har ni några tips på trevliga affärer, loppisar man kan besöka?
Måste alltid titta in till Årstiden när jag är i Stockholm, men
vet inte om så många andra..................

Tusen tack för alla snälla kommentarer jag har fått.
Jag sätter stor pris på att ni finns därute.

Hade inte trott att det skulle vara så kul att blogga!!!!!!
Klem!

6 kommentarer:

Interiørhuset sa...

wow for noen vakre ting du fant i din kjeller...den hyllen kommer til å bli super vakker! Jeg tror det er klesbøsrste og hattestativ,men vet ikke. Nydelig du har dekorert i din furuhylle! Jeg har masse linker på ulike nettbutikker på min side,kan hende det er noe som holder til i stockholm. Håper du får det fint!

. sa...

Takk for en koselig kommentar i bloggen min.
Kjempe fin blogg med masse fine bilder du har også:) Jeg kommer til å komme på "besøk" til deg senere også.
Ha en fortsatt fin kveld!

Karin Krut sa...

Vilka jättefina grejer du har hittat! Hyllan blir nog jättefin med lite färg. Jag har massor av målarprojekt på gång men tiden är det som tryter ;-) Grejjen som du inte visste vad det var tror jag är klädborste och hatthängare faktiskt. Ska bli kul att se när sakerna blir färdiga.
Karin

Betty sa...

Vad många fina saker du visar. Furuhyllan blev jättefin o jag är liksom du väldigt svag för föremål i glas.
Kram på dig.

Signe sa...

Åh va mycket fint du visar! Kul att du tittade in hos mig så jag hittade till dig!...Ska titta mer här sen!..Visst blir furumöblerna helt annorlunda i vitt!!...håller med om att det är såå roligt att blogga! :)
/designe.blogg.se

Nygammalt sa...

Javisst är det roligt att man kan förändra med lite färg och saker. Och när man dessutom hittar dem bland ens egna saker, så blir det ju så mycket roligare. Kul att du också hittade lite gömda skatter!
Vad fint det blev med den omgjorda bokhyllan, och så mycket vackra ting i den. Härligt!
Kram.