onsdag 29. august 2007

Inspirerad av medelhavet.......


Mellan jobb och planläggning, matlagning, städning, tvätt,
förkylning, träning, läxläsning och hjärnskakning
(jo då....yngsta dotttern blev knuffad in i en vägg i går
och snubblade så illa att hon svimmade och fick hjärnskakning)
har bloggen fått lite plats de sista dagarna.
Kommer starkare tillbaka i slutet av veckan när allt lugnar sig lite
.....hoppas jag. Jag har pressat in 75 procents jobb på tre
dagar i veckan. Det bli intensiva dagar när det håller på ,
men det är viktigt att få ett par eftermiddagar tillsammans med familjen.
Vi som jobbar i kulturskolan undervisar bara på eftermiddagar
och kvällar, vårt jobb föregår när alla andra har ledigt.

I dag vill jag bara visa några bilder av en bok jag har stor glädje av.
Klicka på bilderna så ser du bättre.........

Boken heter Lantliv och visar några fantastiska
bilder från bla. några italienska och franska hem.
Den enkla, rustika, lantliga stilen tilltalar mig mycket.

Det är inte alla hem i boken som är lika fina. De är alltför överdådiga
och blir nästan lite "kitchiga" istället........men de här bilderna gillar jag skarpt.

Jag måste säga att färgpaletten med sina varma färger i
gult, grönt och rött, är ganska härlig i rätt omgivning.

Ja tack! Jag vill gärna äta lunch här ...........så enkelt,
men ack så läckert......

Till sist några fantastiska uteplatser där bilderna får tala för sig själv.........







Fint va!!!

Har blivit utmanad av Amoroso att avslöja mina vanor/ovanor........
Jättekul! Har aldrig blivit utmanad tidigare, så nu ska jag
tänka till och så återkommer jag med mina svagheter........

Ha en strålande onsdag!
Klem!

4 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Vilka härliga varma bilder! synd att det inte ser så härligt ut när man tittar ut! ;-)

Kram!

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att din flicka mår bra nu!
Alltid när man tittar på bilder från Medelhavet längtar jag verkligen dit.
Inte så mycket för solandets skull...men allt runt om, det är så grönt och soligt, och... ja, du vet:-)
Ser fram emot dina svar från utmaningen.(jag hade tänkt utmana dig men nu behövs inte det).
Kram/Birgitta

Karin Krut sa...

Vilka vackra bilder! Visst är det härligt med böcker. Jag har också några hemma som jag brukar krypa upp i soffan och titta i. Hoppas din dotter mår bättre!
Kram Karin

Amoroso sa...

Ser fram emot att läsa om utmaningen :) hoppas helgen blir mysig!! Själv ska vi jobba i stugan. Den är ganska renoverad nu så äntligen kan vi ta dit lite möbler. Kram