fredag 24. august 2007

Posesalg.


På vår lokala skolas årliga loppishelg, är det alltid
"posesalg" på söndagseftermiddagen. Fyll så mycket
textilier du får plats i en kasse, betala 30 kronor.
Jag och mamma hade kosat oss hela dagen på loppisen
och tänkte avsluta dagen med en titt in i textilrummet.
Trodde inte det skulle vara något av intresse efter
att loppisen varit i gång en hel helg, men oj vad
fel man kan ta. När jag summerade innehållet i min kasse
hade jag gjort några riktiga fynd, tyckte jag..........

Tre krämfärgade hellånga linnegardiner med omtag.
Har bara inte orkat stryka dem ännu, så dem får ni
se senare (ostrukna linnegardiner gör sig inte särskilt bra på bild.......)

Två kuddar, en i lin och en stor rutig i bomull/lin.
Två stora dukar också i lin/bomull.

Några 90x90 dukar i bomull samt en
liten söt virkad duk.

Jag tyckte ändå att det största fyndet var den 4 meter
långa tygbiten från Sandbergs tyg och tapeter.
Tyget heter "Rut" och mönstret finns även som tapet.
Jag kände ju till Sandberg innan och hjärtat tog ett glädjeskutt
när jag knölade ner det i min 30 kronors kasse...........

Som en liten kuriosa......Nästa dag när jag kom hem från
jobbet låg en "Allt i hemmet" uppslagen på bordet.
Mamma hade, innan hon åkte hem till Sverige, bläddrat i
tidningen och hittat motsvarande tapet "Rut" på väggen..........

Måste säga att jag kände mig mycket nöjd!
Klem!

10 kommentarer:

Lallis sa...

Häftigt att det finns samma mönster och färg på både tapeter och gardiner:) DU fyndade ju jättemycket fint!
Kram Lallis

Mallan sa...

Jisses, vilka fynd! Lyckliga du!
Trevlig helg! Kram Malena

Birgittas minnen sa...

Sådana otroligt fina fynd för bara 30 kr! Du är verkligen en lyckans ost.

Karin Krut sa...

Hallå vilka tygfynd. Jättefina saker :) visst blir man liksom glad i hela kroppen när man bara tänker på det. Jag har faktiskt nästan alla mina nu levande blommor i datarummet. Hmmm inte undra på att jag glömmer att vattna.... upptagen med allt bloggande ;)
Kram Karin

Linneagården sa...

Så fina fynd du gjorde på den loppisen! Då är det bara att inreda med det nya, det blir nog jättemysigt.
*kram* /madelene

Nygammalt sa...

Oj oj oj! Fick du allt det där för 30 kr? Ibland har man verkligen tur! Och det hade du!
Tack för dina filmtips, hoppas du tittar på Anne på Grönkulla någon gång, så har du iaf sett dem ;)
Trevlig helg!
Kram!

Helene-Årets gleder sa...

Oj!!!!Vilket fynd!
Det blir spennende å se hvilke fine saker du gjør av tygerna.

Loppis er det beste som finns:-)

Ha en fin helg, Elaine:-)

Kramar Helene

Färjtorp sa...

Men jösses vilka fynd! Så vackra tyger!! Kul att fynda så.
Och vår surströmmingsskiva blev både god och lyckad =)
Ha en bra dag,
Kram
/Johanna

Stina sa...

Vad mysigt. Vill också ha...Puss

Signe sa...

Åh va trevligt! ..och va du har fyndat! Jag vill oxå! Gillar verkligen den där bilden från allt i hemmet!..soffan är så fin där!