mandag 20. august 2007

Pysselrummet


Ja så här blev det!
Det är ett litet, litet rum, men alldeles lagom för mig......

Gjorde ett kollage av några bilder jag fann på nätet.

Hyllan är inget fin, men den får funka en stund.
Jag har i alla fall massa plats till förvaring.

Det lilla skåpet har jag målat och det får pryda
sin plats tillsammans med hyllan efter mormor.

I kväll blir det inget pyssel........vi firar nämligen
19 års bröllopsdag.
(nästan så jag inte törs att säga det högt, för då inser
jag att damen inte är helt purung längre)
Vi ska kosa oss med middag, lite vin och om jag
får bestämma, (vilket jag alltid får, han är så söt gubben min)
se en riktigt romantisk film..........

Tack alla ni gulliga som hälsar på hos mig.
Jag har sagt det förr och säger det igen.......jag sätter
så stor pris på era snälla kommentarer.

Klem!

11 kommentarer:

Ankan sa...

Vad fin din lilla pysselhörna är. Det är viktigt att man har sitt eget lilla utrymme när kreativiteten smyger på en:)
Vilket fin vitt skåp! Är det hönsnät i ?(vackert är det i allafall) Har du gjort det själv?
PS! Kul att läsa att du har en farbror som håller på med konstsmide. Det är ju ännu inte så jättevanligt yrke.Ha en trevlig kväll/Ankan

Lallis sa...

Men gud vad fin din pysselhörna är! Tänk den som hade en sådan.. *drömmer mig bort*
Kram Lallis

Karin Krut sa...

Åååå vilket fint pysselrum. Ett sånt vill jag också ha. Hmm undrar om min snickarbod ska få genomgå en makeover... Var hittar du alla fina bilderna på nätet?
Kram Karin

Nygammalt sa...

Grattis i efterskott! Hoppas ni hade det riktigt mysigt! ;)
Din pysselhörna är så fin, önskar verkligen att jag hade nåt liknanade själv, men det får komma när jag får mer plats för det.

Gamla foton är riktiga skatter, tur att din mormor hann berätta en massa för dig. Har ju hört lite när jag var barn men nu försöker jag "pumpa" ut en massa information av mamma bland annat, men det blir ju inte riktigt samma sak.
Kram.

Mallan sa...

Grattis på eran stora dag! Och vilket fint pysselrum du har, skulle vilja ha ett själv!
Kramar Malena

Helene-Årets gleder sa...

Så fint pysselrummet er!!!
Just presis et sånt som jeg drømmer om:-)
Hmmmmm....hvilket av våre rom kan jeg ta.....

Ha en riktig fin kveld og takk for hilsner i min blogg:-)

Kram Helene

Interiørhuset sa...

wow så masse flotte bilder du jar vist nå mens jeg har vært borte. Nydellige ting du har kjøpt og lagd.Det pysselrummet ble kjempe koslig.Det lille skapet,med hønsenetting var virkelig nydelig.

Amoroso sa...

Ojoj vilken inspirerande pysselhörna. Vilken härlig ide med alla dessa bilder, för trots att allt det vita är vackert och stilrent blir det alltid vackert med detaljer!!!
Grattis till bröllopsdagen!! 19 år, inte dåligt..:-)

Lina sa...

Oh vad mysigt med eget pysselrum! Jag önskar att jag ahde haft ett rum över så att ajg också kunde ah ett sådant!

Skatan sa...

Det är väl åldern i sinnet som räknas? Jag gissar att du är ganska ung du : )

Kram!

Linneagården sa...

Vilken bra pysselhörna du har. Kanske man skulle ha fixat en sån, istället för att ha allt i en garderob....
*kram*/madelene