søndag 19. august 2007

Tonårstjejer......


I går tyckte jag att jag hade gjort nog med trädgårdsarbete,
men gräsmattan var i stort behov av en klippning och
jag kände att ....nej...jag mutar tonårstjejerna.
100 kr var om ni klipper gräsmattan................
Båda två har handlat upp sitt barnbidrag och det är 10 dagar
innan det bli pengar på deras konto. (de får sitt barnbidrag
varje månad, ett försök i att lära sig pengars värde och
att handskas med dem)

Nej, hur kunde jag tro det......de skulle i varje fall ha 100 kr.varje minut för att klippa.........

Okej.......Vår gräsmatta är inte stor, det hade tagit dem en halvtimme
var att klippa. Hade inte det varit lättförtjänade pengar?
Det blir ingen fika med kompisar, inga pengar nu till skolan
börjar............

Jag klippte gräsmattan, åkte i väg på centret och handlade
upp mutpengarna själv istället.......
Den söta ängeln ovan, hittade jag på Galtung Interiør för bara 15 kr.

På rea på Hansen og Dysvik, köpte jag fyra underlägg
och en påse till plastkassar för den nätta summan av 50 kr.

Jag köpte mig också en vit skjorta på B-young och
nya Lantliv. Det var såååå skönt att krypa upp
i soffan med ett glas vin, läsa och bara kosa sig efter en intensiv dag.....

Men innan Lantliv och Rödvin, satte jag upp en gammal paradhanduk framför
ett hål i köksinredningen, som irriterat mig från den dag vi flyttade in.
Hade så mycket energi i går att jag blev överraskad själv........

Vi har planer om ett nytt kök i framtiden.
Önskar ett mer praktiskt kök än det vi har i dag.
Än så länge är det bara på planläggningsstadiet,
vårt kök funkar ju trots allt, och just nu i livet
har vi lust att prioritera pengarna i våra Greklandsresor.

Så här blev det när paradhanduken kom upp. Nu slipper
jag se allt rot som brukar.....av nån konstig orsak....hamna
därinne........

I dag ska jag göra sista finish på mitt lilla prosjekt, pysselrum.
Ser fram emot att ha ett eget litet krypin till mina saker och ting.

I morgon börjar skolan och det ska bli skönt att tjejerna får
komma i normala gängor igen. I morse kl. 5.30 gick jag upp...
jo.. då sitter yngsta dottern och en väninna, klarvakna och har det kul.
-Sova...nej, det kan man göra på dagen........
Det är nån som kommer att
vara JÄTTETRÖTT i morgon bitti...........

Klem!

11 kommentarer:

Mallan sa...

Så fint det blev med paradhandduken!
Och vilken otur du hade att det inte gick att muta tjejerna...men å andra sidan kunde du unna dig själv nå´t! *ler*
Ha det! Klem fra Malena

Amoroso sa...

Ojoj tänk att jag gillar allt du visar :-) Underläggen var ju så otroligt fina! (blir nästan sugen på att övergå till blå detaljer igen, jag som nu satsat på att bryta av i rött den sista tiden, hrmmm) Paradhandduken blev också väldigt läcker!

Nygammalt sa...

Du är så himla duktig! Paradhandduken pasade ju perfekt plus att du slipper se det som finns bakom. Skulle behöva sy ett stooor handduk för att dölja röran här hemma, t o m över skallen på mig själv ;) *hi hi*
Vad avundsjuk jag blev på dina fina fyndade underlägg och påshållare. Såna skulle jag mer än gärna vilja ha själv!
Trist att de inte nappade på ditt erbjudande, ibland är latheten större än pengabegäret ;) Men då fick du ju skämma bort dig själv istället.

Kul att få höra din historia ang. surströmmingen. Kanske kommer du att smaka en dag...har själv sagt tvärstopp men kommer man från norr så måste man ju försöka iaf *ler*

Ha en riktigt skön söndag nu!
Klem!

Stina sa...

Fina saker och jättefint med paradhandduken. Kramis

Linneagården sa...

Vilken energi du har haft...paradhanduken blev ju kanonfin att ha där!!
Ja, det var ju typ 15år sen man var i tonåren, men jag minns det som igår!
Ha en forsatt mysig kväll.
*kram* /madelene

johansson sa...

Jag klipper musmatta mot 99 kr i kompensation. Når äktamannen är sjuk måste det ses som ett fynd, eller hur

johansson sa...

Vill du ha kaffe i morgon ?

NICOLINAS BONING sa...

Det blev alldeles perfekt med paradhandduken framför hålet!
Såna där "hål" är alltid bra att ha, var ska man annars ställa allt som inte får plats någon annanstans...;-)
Tur att du tog mutpengarna till dig själv, och fyndade så fina reasaker istället...
Kram/Birgitta

Jorunn sa...

Hei Elaine,
Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min! Da fant jeg jo deg og din flotte og inspirerende blogg. Har kosa meg med å bla gjennom den nå med morgenteen min. Masse fine loppefunn og herlig saker og ting du viser. Skal snart til Oslo og da skal jeg garantert innom Chicas og venner :) Har ikke vært der før, gleder meg!

Ha en fin uke, vi "sees"!

Klem

PS; har linket deg på siden min, håper det er greit!

Helene-Årets gleder sa...

Heiiiii.
Va fine ting du har!
Tusen takk for hilsen i min blogg!
Jeg har lagt til link til din side på min.
Håppas du tycker det er ok.
I kveld skal jeg gjøre meg en kopp te og njuta dina flotte fotos:-)

ha en tiktig fin dag.

Hilsen helene

Betty sa...

Grattis till vackra fynd o vad fint det blev när du hängde upp handduken.
Kram